غذاهای چرب و مشکلات تنفسی
 
هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

مطالعاتی که درباره تأثیر مواد غذایی مختلف بر بدن انجام شده نشان می دهد، غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی چربی و نمک است موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند به ایجاد تورم و التهاب قسمت های مختلف بدن و از جمله مجرای تنفسی و مسیرهای هوایی بینجامد. تورم مجرای تنفسی به نوبه خود موجب بروز مشکلات تنفسی خواهد شد. در دهه های گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان بیماری آسم در سطح دنیا بوده ایم. از سال 1980 تا 1994 میلادی، تعداد مبتلایان به بیماری های تنفسی در دنیا بیش از 60 درصد افزایش یافته است. اگرچه عوامل مختلفی وجود دارد که می توان به عنوان یکی از متهمان اصلی افزایش تعداد بیماران تنفسی از آن نام برد، اما به نظر می رسد شیوع چاقی در دنیا چندان هم با این موضوع بی ارتباط نیست. افزایش محبوبیت غذاهای فست فود که در گروه غذاهای پرکالری یا پرچرب قرار می گیرند، عامل اصلی شیوع چاقی در سطح دنیاست. این گروه از مواد غذایی همان مواد غذایی هستند که می توانند در ابتلا به بیماری های تنفسی تأثیرگذار باشند. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی چربی و نمک است موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند به ایجاد تورم و التهاب قسمت های مختلف بدن و از جمله مجرای تنفسی و مسیرهای هوایی بینجامد بنابراین باید پذیرفت، آن دسته از غذاهایی که حاوی چربی و نمک زیادی هستند و به عنوان غذاهای کم ارزش از آن ها نام برده می شود، نه تنها موجب افزایش وزن می شوند و تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی افراد هستند، بلکه می توانند زمینه ای برای ابتلا به بیماری های تنفسی باشند. به همین دلیل بهتر است مصرف روزانه این غذاها تا حد امکان محدود شود. شواهدی مبنی بر منع مصرف فست فود برای بیماران مبتلا به آسم وجود ندارد، اما باید توجه داشت، مصرف بی رویه غذاهای چرب و شور می تواند مشکلاتی را که بیماران مبتلا به آسم و دیگر بیماری های تنفسی با آن مواجه می شوند، تشدید کند. از این رو به مبتلایان بیماری های تنفسی یا افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری ها هستند، توصیه می شود غذاهای سالم را جایگزین غذاهای فست فود کنند تا با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه نشوند.
  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:غذای چرب,غذای چرب و مشکلات تنفسی, :: 8:40 :: توسط : گل یاس

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1